KOSÁR - üres

 
  FŐLAPRA     |     KERESÉS:     MŰVÉSZEKRE     /     FOTÓKRA     /     INTERJÚKRA    
    impresszum     |     beállítások


Fotó részletes adatok

Fotográfus - Tarczai Béla
Kép címe - Vattacukor
   
Műfaj - utcakép
Készítés ideje - 1969
Készítés helye - Magyarország
Földrajzi hely - Gyula (Békés megye)
Készítés körülményei - magáncélra
Eredetiség - eredeti negatívról készített utólagos szerzői kópia
Méret - 30x40 cm
Színesség - ff
Hordozó - papírkép
Állapot - hibátlan
Fájl neve - 00014878.tif
Jogtulajdonos személy -  Tarczai Béla
Publikáció - Több kiállításon szerepelt, legutóbb: Tarczai Béla életmű-kiállítása, Miskolci Galéria, 2002
Képleírás - Ez Gyulán készült, ’65-ben. Ez a kisgyerek egy csoporthoz tartozott, egy óvodás csoporthoz. A gyerekek egyenruhába voltak öltöztetve és sétáltak. És jött egy ilyen árus, vattacukorárus. Ez a gyerek elkallódott valahogy a többiektől, elindult, a többiek még ott a vattacukros bácsival foglalkoztak, ez meg egyedül elindult. Az volt az érdekes, hogy ez ellenfényben van, és szépen megvilágítja a nap, átlátszik a vattacukor. / – Volt valami oka, hogy ennyire visszaemlékezett a készítés időpontjára? Valami miatt ez ilyen… / – Most, amikor ezeket a lapokat töltöttem ki, előszedegettem a negatívokat és azokon fel vannak tüntetve az időpontok. Egyébként a legtöbb kép készítési körülményére vissza tudok emlékezni. […] Ez a kép Gyulán készült, egy fotóstáborban vettünk részt. A Népművelési Intézet minden esztendőben rendezett a középszintű fotósok részére fotóstábort, ezekre eljártam részben mint vendég, részben mint előadó. És így kerültem Gyulára is, végigcsináltam, végigültem a tanfolyamot. Rengeteget járkálhattunk a városban, nyári időszak volt, úgyhogy ezt a lehetőséget ki kellett használni. Hát ez ilyen óvodás egyenruhába öltöztetett kisfiú, aki lemaradt a csoportjától, mert be akarta szerezni a vattacukrot. Megtetszett ez a dolog, és lefényképeztem. / – Mit jelentett, hogy középszintű fotósok? / – Fotóklubtagok, tehát olyanok, akik már kiállítást képesek… Klasszifikáltan, három részre osztottak, kezdő amatőrök, akik a fotókörökben ügyködnek; aztán a középszinten, a fotóklubok és a legfelső, a szövetség vagy a hasonló, a MÚOSZ vagy a MAOE, de az akkor még Művészeti Alap volt.
   
 
  
Copyright © 2007 Az 1956-os Magyar Forradalom Történetének Dokumentációs és Kutatóintézete Közalapítvány