KOSÁR - üres

 
  FŐLAPRA     |     KERESÉS:     MŰVÉSZEKRE     /     FOTÓKRA     /     INTERJÚKRA    
    impresszum     |     beállítások


Fotó részletes adatok

Fotográfus - Tarczai Béla
Kép címe - Őszi erdő
   
Műfaj - természetfotó
Készítés ideje - 1977
Készítés helye - Magyarország
Földrajzi hely - Miskolc (Borsod-Abaúj-Zemplén megye) Bükk hegység
Készítés körülményei - magáncélra
Eredetiség - vintázs kópia
Méret - 30x40 cm
Dedikáció - hátlap: Pecsét: TARCAI BÉLA, Miskolci Fotóklub, Miskolc 1. P.O.B. 131., HUNGARY*Az alkotó pecsétje: TARCZAI BÉLA, Miskolc, Kandó Kálmán u. 8., H-3534 Hongrie, Tel.: 36-46-372-104.*(kézírás:) 3, 27, Tarcai Béla, Miskolc*őszi erdő*22
Színesség - ff
Hordozó - papírkép
Állapot - hibátlan
Fájl neve - 00014843.tif
Jogtulajdonos személy -  Tarczai Béla
Publikáció - Több kiállításon szerepelt, legutóbb: Tarczai Béla életmű-kiállítása, Miskolci Galéria, 2002 megjelent Fotó c. folyóiratban
Képleírás - Hát ez egy őszi táj, bükki hangulatkép. A Fotóban megjelent egy felhívás. Volt egy ilyen akciója a Bence Palinak, hogy ő ködös képeket szeretne lehozni az újságban. Hát ez aztán ilyen címen került oda. […] /– Ez is abba a kategóriába tartozik, amit „meg kell csinálni”, ugye? / – Igen. Ez érdekes dolog, eszembe jut, Bartók Bélának az egyik életrajzírója mondja vagy írja, hogy valaki föltette egyszer a kérdést Bartók Bélának, hogy „Milyen célból írta a Zene húros és ütőhangszerekre és cselesztára című művét?”, és erre Bartók azt mondta, hogy „Csak úgy jókedvemben, mert muzsikálni akartam.”. A fotósnak is meg van adva az a lehetőség, csak jókedvében fotografáljon. Minden különösebb, nagyon messzire néző cél vagy szándék nélkül. Én sokszor fotografáltam így, azt el is mondtam többször, hogy amikor lenyomom a gombot, én nem tudom, nem az a szándékom, hogy ebből kiállítási kép legyen. Hanem megcsinálom, aztán majd meglátjuk, hogy mi lesz belőle. Mert a fotografálás, az egy folyamat, az nem egy pillanatnak a műve. A pillanat csak az, hogy elkészül egy felvétel, mert van „a döntő pillanat”, de utána azt fel kell dolgozni, és a feldolgozásban nemcsak manuális részek vannak, hanem pszichikai dolgok is belejátszanak, hogy hogy alakítja az ember. Tehát, hogy a technikát hogy veti be egy bizonyos elvárt hatás érdekében. / – A „meg kell csinálni képek” sokszor úgy tűnnek, hogy ezek a fotózásnak a nagy témái. Amiket nagyon sokan és amik ilyen visszatérő témák… / – Lehet, igen. Mert az ember jókedvéből, tehát nem kényszerből…, mondhatnám azt, hogy ha valaki megbízásból bizonyos témákat kell, hogy fotografáljon…, a profiknak, akik ebből élnek, azoknak kényszer. De nekem nem, úgyhogy ebből a szempontból tudok jókedvemből is fotografálni. De nem akarom magam összehasonlítani Bartókkal, Isten őrizz, csak most eszembe jutott ez a sztori, és hogy ilyen is van.
   
 
  
Copyright © 2007 Az 1956-os Magyar Forradalom Történetének Dokumentációs és Kutatóintézete Közalapítvány