Fotográfus - |
Tarczai Béla |
Kép címe - |
Őszi erdő |
|
|
Műfaj - |
természetfotó |
Készítés ideje - |
1977 |
Készítés helye - |
Magyarország |
Földrajzi hely - |
Miskolc (Borsod-Abaúj-Zemplén megye) Bükk hegység |
Készítés körülményei - |
magáncélra |
Eredetiség - |
vintázs kópia |
Méret - |
30x40 cm |
Dedikáció - |
hátlap: Pecsét: TARCAI BÉLA, Miskolci Fotóklub, Miskolc 1. P.O.B. 131., HUNGARY*Az alkotó pecsétje: TARCZAI BÉLA, Miskolc, Kandó Kálmán u. 8., H-3534 Hongrie, Tel.: 36-46-372-104.*(kézírás:) 3, 27, Tarcai Béla, Miskolc*őszi erdő*22
|
Színesség - |
ff |
Hordozó - |
papírkép |
Állapot - |
hibátlan |
Fájl neve - |
00014843.tif |
Jogtulajdonos személy - |
Tarczai Béla |
Publikáció - |
Több kiállításon szerepelt, legutóbb: Tarczai Béla életmű-kiállítása, Miskolci Galéria, 2002
megjelent Fotó c. folyóiratban
|
Képleírás - |
Hát ez egy őszi táj, bükki hangulatkép. A Fotóban megjelent egy felhívás. Volt egy ilyen akciója a Bence Palinak, hogy ő ködös képeket szeretne lehozni az újságban. Hát ez aztán ilyen címen került oda. […] /– Ez is abba a kategóriába tartozik, amit „meg kell csinálni”, ugye? / – Igen. Ez érdekes dolog, eszembe jut, Bartók Bélának az egyik életrajzírója mondja vagy írja, hogy valaki föltette egyszer a kérdést Bartók Bélának, hogy „Milyen célból írta a Zene húros és ütőhangszerekre és cselesztára című művét?”, és erre Bartók azt mondta, hogy „Csak úgy jókedvemben, mert muzsikálni akartam.”. A fotósnak is meg van adva az a lehetőség, csak jókedvében fotografáljon. Minden különösebb, nagyon messzire néző cél vagy szándék nélkül. Én sokszor fotografáltam így, azt el is mondtam többször, hogy amikor lenyomom a gombot, én nem tudom, nem az a szándékom, hogy ebből kiállítási kép legyen. Hanem megcsinálom, aztán majd meglátjuk, hogy mi lesz belőle. Mert a fotografálás, az egy folyamat, az nem egy pillanatnak a műve. A pillanat csak az, hogy elkészül egy felvétel, mert van „a döntő pillanat”, de utána azt fel kell dolgozni, és a feldolgozásban nemcsak manuális részek vannak, hanem pszichikai dolgok is belejátszanak, hogy hogy alakítja az ember. Tehát, hogy a technikát hogy veti be egy bizonyos elvárt hatás érdekében. / – A „meg kell csinálni képek” sokszor úgy tűnnek, hogy ezek a fotózásnak a nagy témái. Amiket nagyon sokan és amik ilyen visszatérő témák… / – Lehet, igen. Mert az ember jókedvéből, tehát nem kényszerből…, mondhatnám azt, hogy ha valaki megbízásból bizonyos témákat kell, hogy fotografáljon…, a profiknak, akik ebből élnek, azoknak kényszer. De nekem nem, úgyhogy ebből a szempontból tudok jókedvemből is fotografálni. De nem akarom magam összehasonlítani Bartókkal, Isten őrizz, csak most eszembe jutott ez a sztori, és hogy ilyen is van. |
|