KOSÁR - üres

 
  FŐLAPRA     |     KERESÉS:     MŰVÉSZEKRE     /     FOTÓKRA     /     INTERJÚKRA    
    impresszum     |     beállítások


Fotó részletes adatok

Fotográfus - Tarczai Béla
Kép címe - Héjakút
   
Műfaj - tárgyfotó
Készítés ideje - 1965
Készítés helye - Magyarország
Földrajzi hely - Miskolc (Borsod-Abaúj-Zemplén megye) Tatárdomb
Készítés körülményei - magáncélra
Eredetiség - vintázs kópia
Méret - 30x40 cm
Dedikáció - hátlap: Az alkotó pecsétje: TARCZAI BÉLA, Miskolc, Kandó Kálmán u. 8., H-3534 Hongrie, Tel.: 36-46-372-104.*kézírás: Héjakút, Ani
Színesség - ff
Hordozó - papírkép
Állapot - konzerválandó
Fájl neve - 00014803tif
Jogtulajdonos személy -  Tarczai Béla
Publikáció - Több kiállításon szerepelt, először: Cegléd, 1958, legutóbb:Tarczai Béla életmű-kiállítása, Miskolci Galéria, 2002 Kaposvárott tematikus kiállításon díjat nyert.
Képleírás - Ez nagyon egyszerű egyébként, mert ezt a mácsonya vagy vidékenként máshogy nevezik, levágtam és hazavittem, és műtermi környezetben fotografáltam meg, a fekete-fehér kontrasztjait akartam hangsúlyozni. Kaposváron volt egy virágkiállítás, és azon ezzel díjat nyertem. Nem emlékszem már, mikor volt, de a negatívon megvan. /- A természetfotókban is a formák játéka, szépsége vagy inkább a természet szeretete dominált?/ - Elsősorban a természet szeretete, mert a természet és a fotográfia az én véleményem szerint szorosan összekapcsolódik. Nem lehet kettéválasztani. Mert ha valaki szereti a természetet, elkerülhetetlen, hogy meg ne örökítse azokat a motívumokat, amiket szépnek ítél. És történetileg ennek meg is van az alapja, mert valamikor az amatőr fotósok elsősorban természetjárók voltak. Miskolcon is így volt, a Kárpát Egyesületnek a tagjai kezdtek intenzíven fotografálni. Csak később tértek át egyéb témáknak a megörökítésére. Úgyhogy én szeretem, nagyon sokat jártam túrázni a Bükkbe fotósokkal, családdal. Úgyhogy engem mindig azok a motívumok, amit a természet produkál, azok a motívumok vonzottak. Mondjuk, ha lehetne rangsorolni, akkor a portré mellett a természet, ami fontos. És az évszakok változásai, ami megfogható bennük, csináltam is ilyen tavasz, nyár, ősz, tél…, ez persze ugye konvenció, de hát ezt meg kellett csinálni. Hát ez tisztán a ’30-as éveknek a visszaidéződése, mert hiszen ott kellett ragaszkodnunk ahhoz, hogy a fények jelenjenek meg, egy üvegedényen, ahogy a fények érvényesülnek…. Erre mondta valaki, hogy általában a fotót nem teszik fel a falra a lakásban, de ezek azok a képek, amiket érdemes feltenni.
   
 
  
Copyright © 2007 Az 1956-os Magyar Forradalom Történetének Dokumentációs és Kutatóintézete Közalapítvány