Fotográfus - |
Tarczai Béla |
Kép címe - |
Derű |
|
|
Műfaj - |
portré |
Készítés helye - |
Magyarország |
Földrajzi hely - |
Miskolc (Borsod-Abaúj-Zemplén megye) Dél-Kilián lakótelep, játszótér |
Készítés körülményei - |
magáncélra |
Eredetiség - |
vintázs kópia |
Méret - |
24x29,4 cm |
Dedikáció - |
hátlap: Az alkotó pecsétje: TARCZAI BÉLA, Miskolc, Kandó Kálmán u. 8., H-3534 Hongrie, Tel.: 36-46-372-104.*(kézírás:)Derű |
Színesség - |
ff |
Hordozó - |
papírkép |
Állapot - |
hibátlan |
Fájl neve - |
00014827.tif |
Jogtulajdonos személy - |
Tarczai Béla |
Publikáció - |
Tarczai Béla életmű-kiállítása, Miskolci Galéria, 2002 |
Képleírás - |
Ez a két kép többször futott így egymás mellett, szándékosan. Mert ahogy így ránézésre is, egy fiatal lány, egyébként az unokám, de mondjuk ez teljesen lényegtelen ebből a szempontból, és az öregasszony…, a kézmozdulat … Ennek a képnek azt a címet adtam, hogy Ágnes asszony, és akkor mindenki Arany János Ágnes asszonyára koncentrált, de van is benne valami, mert „Ó, irgalom atyja, ne hagyj el…!” – ez jut az ember eszébe. Egyébként ez egy templomban készült, a rakacai vidékeken, és ez a néni több társával együtt a templomot takarította, meg rendezgette. Virágokat hurcoltak az oltárra, és aztán, ahogy mi, csoportos kirándulás volt, megjelentünk, hát akkor persze felfüggesztették a tevékenységet, és kezdtek érdeklődni, hogy mit akarunk, mit csinálunk. Így megkértem, hogy engedje meg, hogy lefényképezzem. És akkor hirtelen: „Engem? Hát miért?” Mert nem tudta megérteni azt, hogy az öregségben is van valami szép. Tehát itt a kéznek a struktúrája is, meg egyáltalán, a ráncos arc, ugye… Szóval ez szép, na. Erre mondta Végvári Lajos, hogy annyira csúnya, hogy már szinte szép. Igen. Hát ez meg mondjuk kontrapontja, ellenpontja, az öregség és a fiatalság. |
|