KOSÁR - üres

 
  FŐLAPRA     |     KERESÉS:     MŰVÉSZEKRE     /     FOTÓKRA     /     INTERJÚKRA    
    impresszum     |     beállítások


Fotó részletes adatok

Fotográfus - Tarczai Béla
Kép címe - Derű
   
Műfaj - portré
Készítés helye - Magyarország
Földrajzi hely - Miskolc (Borsod-Abaúj-Zemplén megye) Dél-Kilián lakótelep, játszótér
Készítés körülményei - magáncélra
Eredetiség - vintázs kópia
Méret - 24x29,4 cm
Dedikáció - hátlap: Az alkotó pecsétje: TARCZAI BÉLA, Miskolc, Kandó Kálmán u. 8., H-3534 Hongrie, Tel.: 36-46-372-104.*(kézírás:)Derű
Színesség - ff
Hordozó - papírkép
Állapot - hibátlan
Fájl neve - 00014827.tif
Jogtulajdonos személy -  Tarczai Béla
Publikáció - Tarczai Béla életmű-kiállítása, Miskolci Galéria, 2002
Képleírás - Ez a két kép többször futott így egymás mellett, szándékosan. Mert ahogy így ránézésre is, egy fiatal lány, egyébként az unokám, de mondjuk ez teljesen lényegtelen ebből a szempontból, és az öregasszony…, a kézmozdulat … Ennek a képnek azt a címet adtam, hogy Ágnes asszony, és akkor mindenki Arany János Ágnes asszonyára koncentrált, de van is benne valami, mert „Ó, irgalom atyja, ne hagyj el…!” – ez jut az ember eszébe. Egyébként ez egy templomban készült, a rakacai vidékeken, és ez a néni több társával együtt a templomot takarította, meg rendezgette. Virágokat hurcoltak az oltárra, és aztán, ahogy mi, csoportos kirándulás volt, megjelentünk, hát akkor persze felfüggesztették a tevékenységet, és kezdtek érdeklődni, hogy mit akarunk, mit csinálunk. Így megkértem, hogy engedje meg, hogy lefényképezzem. És akkor hirtelen: „Engem? Hát miért?” Mert nem tudta megérteni azt, hogy az öregségben is van valami szép. Tehát itt a kéznek a struktúrája is, meg egyáltalán, a ráncos arc, ugye… Szóval ez szép, na. Erre mondta Végvári Lajos, hogy annyira csúnya, hogy már szinte szép. Igen. Hát ez meg mondjuk kontrapontja, ellenpontja, az öregség és a fiatalság.
   
 
  
Copyright © 2007 Az 1956-os Magyar Forradalom Történetének Dokumentációs és Kutatóintézete Közalapítvány